tisdag 6 juli 2010

Första gången!

Idag är det inköp av linisolering, byggpapp och mera färg som står på agendan. Vi åker till Claessons Trätjära och köper 4 balar linisolering 100 x 565 x 1320. Det skall vi såga till och lägga mellan takbjälkarna. Vi skall prova att spänna upp fiskeline först så att linisoleringen ligger på plats innan vi spänner upp byggpappen. Det skall bli spännande! Allt annat tar mycket längre tid än vi planerat - undra hur lång tid det tar att sätta upp isoleringen?

Samtidigt håller vi på att schellakera och måla panelen som skall upp i taket. Den gamla gick inte att spara fullt ut så den använder vi där vi behöver lappa och laga på de gamla väggarna.

Jag har även målat en av de fyra dörrarna med en första stryckning. Det kommer att bli riktigt bra när det är klart. Dörrarna är i så bra skicka att jag bara tvättar av dom med vatten och såpa, slipar av ytan lätt och sedan målar. Det kommer att krävas minst 2 stryckningar för dörrarna är en härlig blanding av mörkbruna, ljusbruna, rosa och smutsigt vita. Jag har skruvat av alla trycken. Tyvärr är dom en blandning av trycken från 30-40-50 tal så det blir att köpa 4 nya trycken till dörrarna i hallen.

På torsdag kommer förhoppningsvis elektrikern och kopplar ur elen i hallen så att vi kan ta ned den och börja laga skadorna i panelen. Puh, det blir mycket spackling kan jag tänka mig. Men snyggt när det blir klart!

Jag längtar tills att vi är klara med hallen! Det skall bli så underbart att bara sitta på golvet och se sig omkring och njuta av hur fint det blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar